ساعت کاری: 9-21

قفسه فروشگاه لوازم آرایشی

سرفصل موضوع

قفسه فروشگاه لوازم آرایشی

بر کسی پوشیده نیست که صنعت زیبایی در جهان به سرعت در حال گسترش است و کشور ما هم از این قائده مستثنی نیست. به طوری که عنوان دومین کشور پرمصرف در حوزه لوازم آرایشی را از آن خود کرده است. فراوانی مغازه‌های لوازم آرایشی، استفاده زیاد ایرانیان از محصولات و کالاهای آرایشی را به اثبات می‌رساند.

این امر می‌تواند یک منبع درآمد پرسود برای شما باشد. درواقع راه‌اندازی مغازه لوازم آرایشی می‌تواند شما را وارد دنیای کسب و کار و رقابت کند. برای موفق شدن در این حیطه، فقط کافی است به فروشگاه های آرایشی بهداشتی منطقه یا محل خود، نگاهی بیاندازید و سپس با ایده‌های نو، نظر بقیه را به سمت خود جلب کنید.

به این شکل به اقتصاد خود رونق می‌بخشید. قفسه فروشگاه لوازم آرایشی یک از بخش‌های بسیار مهم مغازه آرایشی است؛ چرا که با اجرای صحیح و اصولی آن می‌توان به رقابت با سایر فروشگاه‌ها پرداخت. در ادامه کامل‌تر به تشریح این موضوع می‌پردازیم

معرفی قفسه فروشگاه لوازم آرایشی

لوازم فروشگاه‌های آرایشی را اغلب، کالاهای زنانه تشکیل می‌دهند به همین دلیل در طراحی و ساخت محصولات آن ظرافت خاصی نهفته است. قطعا چنین کالاهایی نیز چیدمان زیبا و دلپسند می‌طلبند که لازمه آن در وهله اول اجرای قفسه‌بندی زیبا است. قفسه‌ها نقش مهمی در موفقیت فروشگاه لوازم آرایشی دارند چون مشتری با نگاه کردن و جست‌وجو در طبقات آن می‌تواند محصول خود را پیدا، انتخاب و درنهایت خریداری کند.

یکی از قفسه‌هایی که در فروشگاه لوازم آرایشی نقشی بسیار پررنگ دارد، پیشخوان یا همان ویترین است. این قفسه به تنهایی می‌تواند معرفِ کیفیت لوازم و محتویات درون فروشگاه شما باشد. حال که متوجه اهمیت و ضرورت قفسه فروشگاه لوازم آرایشی  هستید بهتر است با انواع قفسه‌بندی این مدل مغازه‌ها نیز آشنا شوید.

قفسه بندی فروشگاه لوازم آرایشی چند نوع است؟

قفسه‌ فروشگاه لوازم آرایشی تنها به یک نوع اکتفا نمی‌کند و همچون دیگر فروشگاه‌ها در جنس‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. یعنی شما ابتدا با توجه به بودجه سپس سلیقه و متراژ مغازه، می‌توانید جنس و رنگ قفسه دلخواهتان را سفارش دهید. در ادامه به معرفی چند تعداد از قفسه‌های پرفروش می‌پردازیم که مختص فروشگاه‌های آرایشی هستند:

·       قفسه‌های چوبی

قفسه‌های چوبی اغلب از جنس نئوپان و ام دی اف یا سایر روکش‌های چوبی هستند. این مدل قفسه‌ها در شکل‌های بسیار متنوعی ساخته می‌شوند. یعنی می‌توانید هر شکل هندسی‌ای که دلخواهتان است را سفارش دهید.

·       قفسه فروشگاهی لوازم ارایشی بهداشتی

این مدل قفسه‌ها در انواع یک طرفه دیواری، خودایستا و دو طرفه با جنس و رنگبندی‌های جذاب تولید می‌شوند. البته می‌توان برای جذب مشتری از اشکال هندسی متفاوت این تجهیزات همچون انواع دایره و نیم دایره استفاده کرد. ساختار قفسه‌های دایره و نیم دایره اغلب از چوب و صنایع آن است. چون فروشنده‌ها و مالکانی از آن استفاده می‌کنند که فروشگاهی با متراژ بالا دارند و می‌خواهند دکوراسیونی زیبا با استفاده از اشکال هندسی منحصربفرد داشته باشند.  این قفسه‌ها جلوه بسیار مجللی به فروشگاه شما می بخشند.

·       قفسه مشبک

قفسه‌های توری مانند که وزن بسیار پایین و حمل و نقل آسانی دارند. انواع مشبک با در خواست شما در اشکال متنوع در جنس‌های فلز، چوب و پلاستیک ساخته می‌شوند. این قفسه‌ها متناسب جای دادن کالاهای ظریف و جدید است و اغلب در قسمت جلویی فروشگاه جایگذاری می‌شوند.

·       قفسه فلزی

قفسه‌ فروشگاه لوازم آرایشی فلزی در انواع مختلفی تولید می‌شوند که با توجه به متراژ مغازه می‌توان بهترین نوع آن را انتخاب کرد. مثلا اگر متراژ مغازه زیاد است، پیشنهاد ما اجرای قفسه‌های دو طرفه در فضای میانی فروشگاه است. با اجرای قفسه‌های دوطرفه، فروشگاه شما تبدیل به مکانی منظم با مسیرهای مجزا می‌شود.

اما چنانچه فضای مغازه آنچنان دلباز نباشد انواع یک طرفه دیواری که به دیوار متصل می‌شوند و انواع یک طرفه خود ایستا که نیازی به اتصال دیواری ندارند را پیشنهاد می‌کنیم. بدین صورت از فضا نهایت استفاده را برده‌اید.

نوع چیدمان لوازم آرایشی بهداشتی در قفسه

در چیدمان لوازم فروشگاه‌های ارایشی و بهداشتی بایستی نهایت توجه و سلیقه را به خرج داد. یعنی با همان ظرافتی که کالاهای آرایشی طراحی و تولید شده‌اند و همان بهداشتی که در ساختار کالاهای بهداشتی رعایت شده، چیدمان ظریف، منظم و بهداشتی انجام شود. اگر به نکات زیر هنگام چیدمان لوازم آرایشی بهداشتی توحه کنید جلوه شیکی به فروشگاه خود می‌بخشید.

·       استفاده صحیح از ویترین یا پیشخوان

در مطالب بالا اشاره کردیم که بایستی لوازم ظریف و زیبا در ویترین چیدمان شوند. دلیل آن نیز در راس دید بودن قفسه ویترین و پیشخوان حتی قبل از ورود به فروشگاه است.

·       عدم ایجاد شلوغی

با کنار هم چیدن تعداد زیادی کالا فقط باعث آشفتگی و شلوغی آن قسمت از قفسه می‌شوید که اصلا جلوه زیبایی ندارد. بهتر است در هر باکس تعداد مشخصی از هر محصول قرار دهید.

·       دسته بندی کالاهای هم خانواده

برای چیدمانی مرتب و منظم لازم است کالاهای مشابه در قفسه‌های نزدیک به هم جایگذاری شوند. به طور مثال انواع رژلب‌ها در یک قسمت مشخص چیدمان شوند.

·       محصولات هر برند در مکانی مجزا چیده شوند

پیشنهاد می‌شود محصولات برندهای معروف را برای جلب توجه در قفسه‌هایی که دید بهتری دارند جایگذاری کنید.

·       چیدمان مجزای محصولات پرطرفدار

می‌توانید برای جلب توجه کالاهای پرفروش را در قفسه‌های نزدیک به درب ورودی قرار دهید. البته می‌توان برای ترغیب کردن مشتری به بازدید از کل فروشگاه، محصولات پرطرفدار را در قفسه‌های انتهای فروشگاه جای داد.

ویژگی های انواع قفسه بندی فروشگاهی

هر نوع تولید و ساختی تا مفید و کارامد نباشد تقاضا و ثبت سفارش ندارد. دلیل فروش بالا و تقاضا برای تولید انواع قفسه بندی‌های فروشگاهی نیز ویژگی‌های مفید این محصول است که برخی از آن‌ها را نام می‌بریم:

۱)رضایت مشتری

اجناس به صورت مرتب در باکس‌ها چیده می‌شوند و مشتری به راحتی به نیاز خود دسترسی می‌یابد.

۲)رونق بخشی در فروش

دسترسی آسان به محصولات و ایجاد فضای مرتب و دلباز موجب جذب مشتری و فروش بیشتر می‌شود.

۳)رقابت با رقبا

در ابتدا اشاره کردیم گام اول موفقیت در چنین کسب و کاری اجرای تجهیزات به‌روز و کارامد است.

۴)بکارگیری حداکثر فضا

با توجه به متنوع بودن سیستم قفسه بندی می‌توان از هر قسمت مغازه یا بخش‌های میانی آن نهایت استفاده را برد.

۵)تقسیم فروشگاه به بخش‌های مستقل

با استفاده از قفسه‌های دوطرفه می‌توان مسیرها را جدا کرد و هر محصول را در قسمت مختص به خودش جای داد.

۶)عدم فاسد شدن اجناس

با جذب مشتری و بالا رفتن فروش اجناس قبل از رسیدن به تارخ انقصای خود به فروش رسیده‌اند.

سوالات متداول

آیا قفسه های فلزی فروشگاه برای فروشگاه لوازم آرایش نیز کارایی دارند؟

بله، البته این امکان برای قفسه هایی که از جنس چوب هستند وجود دارد.

بله، رنگ‌های ملایم و آرام‌بخش در جذب مشتری بسیار موثر هستند.

بله، هر لوگو و برندی که در نظر دارید قابل و درج بر روی قفسه‌ها است.

علاوه بر لوازم خاص و شیک مانند انواع ادکلن، می‌توانید تعدادی از کالاهای یک برند پرفروش را در ویترین چیدمان کنید.

جمع بندی

قفسه‌بندی فروشگاه لوازم آرایشی به روش درست و اصولی، اولین و محکم‌ترین گام شما به سمت موفقیت است. اندازه فروشگاه و سلیقه در انتخاب انواع قفسه‌ها نقش به سزایی دارند. جنس و رنگ قفسه‌ها با توجه به دکوراسیون و نظر شما قابل انتخاب است، اما نوع قفسه بستگی به مقدار متراژ فروشگاه دارد. یعنی شما نمی‌توانید برای فضاهای کوچک با جای محدود، قفسه‌های دوطرفه یا انوع دایره و نیم‌دایره را خریداری کنید.

بعد از انتخاب نوع قفسه‌ها، چیدمان کالاها اصلی‌ترین موضوع است که نیازمند دقت و ذائقه است. چیدمان مرتب و مجزای محصولات مشتری را تشویق به دوباره مراجعه کردن می‌کند. ویترین یا پیشخوان نقش مهمی در جذب مشتری دارد چون هر فرد قبل از ورود به مغازه به کالاهای چیده شده درون ویترین خیره می‌شود و سپس تصمیم می‌گیرد به فروشگاه وارد شود یا از آن عبور کند. بنابراین بهتر است که در انتخاب قفسه بندی فروشگاه لوازم آرایشی و چیدمان آن باحوصله باشید.

پروژه های همیشگی ما

پرفروش ترین ها

ترولی و سبد فروشگاهی
۲۹%
کانتر چک اوت
۱۵%
انواع قفسه های فروشگاهی
۵۶%
۰
تعداد پروژه های اجرا شده در سال ۱۴۰۲

نظرات مشتریان

گالری تصاویر

مقالات

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

سبدخرید

بستن (Esc)

ورود

بستن (Esc)

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

سبدخرید

بستن (Esc)

ورود

بستن (Esc)