آموزشی

چگونه فروش خود را افزایش دهیم ؟

راه های افزایش فروش کدام اند؟ شما می توانید بهترین و مرغوب ترین تجهیزات فروشگاهی را از تجهیزات فروشگاهی پرشین صنعت آسیا خریداری کنید.
1

چگونه فروش خود را افزایش دهیم؟ افزایش فروش همیشه یکی از بزرگترین دغدغه‌های صاحبان هر فروشگاهی می‌باشد. در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که هر روز شاهد افتتاح یک فروشگاه زنجیره‌ای جدید و یا یک سوپرمارکت در محل زندگی خود هستیم، بزرگ‌ترین مشکل سوپرمارکتها افزایش فروش سود ده می‌باشد. باید به این نکته نیز توجه کرد که انتخاب تجهیزات فروشگاهی مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله تلاش بر این بوده است که بتوانیم راه های افزایش فروش را بررسی کنیم و در اختیار شما قرار دهیم. خرید انواع تجهیزات فروشگاهی با قیمت مناسب در پرشین صنعت آسیا

تامین و تجهیز مناسب

منظور از تامین تجهیز مناسب همان اصطلاح (جور بودن جنس) می‌باشد که یکی از مهم‌ترین مسائل برای جذب مشتری و فروش شما می‌باشد. شما با استفاده از تجربیاتی که در طول حداقل یک ماه فروشگاه داری در یک محله به دست می‌آورید، متوجه می‌شوید که مردم منطقه شما بیشتر طرفدار چه نوع محصولاتی هستند. اما بدون نمایش بعضی محصولات امکان دارد اصلا متوجه نشویم که مشتری ما به این محصولات نیاز دارد یا خیر و این به این معناست که مشتری محصولی را که موجود دارید از شما درخواست می‌کند و محصولاتی را که به نمایش نمی‌گذارید را از شما سوال هم نمی‌پرسد. برای این کار شما می‌توانید از پروموشن‌ها و استندهای فروشگاهی استفاده کنید و محصولاتی با بیشترین سود و فروش را در آن‌ها قرار بدهید.

اضافه کردن محصولات غیر رقابتی به سوپرمارکت

قیمت اکثر محصولات سوپر مارکت‌ها توسط تولید کنند‌ها تعیین می‌شود و صاحبان کسب و کارها نمی‌توانند روی این اعداد تاثیری داشته باشند و صد البته با رقابت شدیدی که در حال حاضر بین فروشگاه‌های مواد غذایی می‌باشد، شما به اجبار همیشه باید کمترین قیمت‌ها را ارائه دهید. پس اگر می‌خواهید که سود دهی بیشتری داشته باشید، باید حتما محصولاتی را که حاشیه سود بیشتری دارند در سبد مشتریان خود قرار بدهید تا بتوانید درآمد بیشتری داشته باشد.

چیدمان منظم و همیشگی ( Merchandising )

شلوغی و بی نظمی از عوامل مهم کاهش در سطح فروش می‌باشد. انسان‌ها علاقه زیادی به تغییرات ندارند و وقتی که نظم در چیدمان رعایت شود، مشتری‌ها به جای همیشگی محصولات عادت می‌کنند و همین باعث میشود که مشتری وقتی وارد فروشگاه شما می‌شود از جای محصولات اطلاع داشته و خرید خود را به راحتی و بدون سردرگمی انجام بدهد. خیلی وقت‌ها ممکن است به خاطر جا به جایی‌هایی که انجام شده است مشتری‌ای که به دنبال محصول خاصی وارد فروشگاه شده است با این تفکر که شما محصول را تمام کرده‌اید از فروشگاه شما دست خالی خارج شود.

اخلاق مداری

در امر فروش هیچ اهمیتی ندارد که شما از مشتری خوشتان می‌آید یا خیر و بهترین حالت خوش اخلاقی در همه حالت می‌باشد. اگر شما بخواهید مشتریان خود را قضاوت کنید باعث می‌شود نتوانید آن برخورد گرم و همیشگی را در تمامی موارد رعایت کنید. به خاطر داشته باشید که مهم نیست شما شخصا از مشتری خوشتان می‌آید یا خیر بلکه مهم این است که مشتری از محصولات شما خرسند باشد.

به دلیل رقابتی بودن شغل اداره کردن یک سوپرمارکت، مردم به رفتار شما بیشتر از محصولات شما اهمیت می‌دهند؛ زیرا تمام محصولاتی که شما ارائه می‌کنید را باقی همکاران و رقبای شما نیز موجود دارند.

ایجاد حس خوب در مشتری‌ها

اگر توانایی فروش محصولات کم سود و پرسود را در کنار هم داشته باشد ( نکته ای که در بخش‌های بالایی به آن پرداخته شد) می‌توانید برای کسب رضایت مشتری و ایجاد حس خوب در آن‌ها، گاهی اوقات کمی بیشتر به مشتری توجه کنید.

( ایجاد حس خوب در مشتری ها) یعنی استفاده از کیسه پلاستیکی دسته دار به جای کیسه فریزر بدون دسته یا دادن یک خوراکی کوچک مجانی به کودکانی که همراه مشتری شما وارد فروشگاه می‌شوند و یا حتی در محصولاتی که وزنی فروخته می‌شوند ( فله ها) مقدار خیلی کمی بیشتر برای مشتری خود بریزید. همه اینها در جمع سود و زیان شما بسیار اندک هستند و شما می‌توانید در ذهن مشتری خود یک حس خوب ایجاد کنید.

لبخند را چاشنی کار خود کنید

شاید یکی از نقاط مشترک تمام فروشندگان ماهر و بسیار خوب، لبخند زدن می‌باشد و تمامی فروشندگان این نکته را می ‌انند که لبخند زدن می‌تواند حجم زیادی انرژی و حس خوب را به مشتری القا کند. پس تلاش کنید که با تمرین زیاد، لبخند زدن را جزو لاینفک عادت همیشگی خودتان قرار دهید. نکته دیگری که نباید از آن غافل شوید داشتن صدای گرم و واضح می‌باشد. اگر صدای شما واضح و گرم باشد و با انرژی و حس خوب به مشتری های خود سلام کنید، بعد از مدت کوتاهی افزایش حجم فروش شما محسوسمی‌باشد.

برخورد مناسب با مشتری، خوش اخلاق و خوش رو بودن است. اما فراموش نکنیم که برخوردهای خوش اگر همراه با احترام و قاطعیت باشد، می‌تواند بهترین حالت را برای شما رقم بزند. برخورد منصفانه، قاطعانه و محترمانه رمز موفقیت یک فروشنده است که یکی از راه های افزایش فروش مهم تلقی می شود.

در متن بالا با راه های افزایش فروش آشنا شدید. اگر به دنبال خرید انواع تجهیزات فروشگاهی با قیمت مناسب می گردد، تجهیزات فروشگاهی پرشین صنعت آسیا به شما پیشنهاد می شود.

در صفحات رسمی اینستاگرام مار را دنبال کنید:

شماره های تماس: