قفسه

قفسه چهار ستون انبار

قفسه چهار ستون انبار- خرید قفسه انباری

قفسه های انبار مدل ها و ابعاد بسیار متنوعی دارند که با توجه به ویژگی های خاص انبارها قابل استفاده هستند. در مقاله انواع قفسه بندی انبار می توانید با مدلهای مختلف این دسته از تجهیزات انبار آشنا شوید. گروه صنعتی تجهیزات فروشگاهی پرشین صنعت آسیا دارای تجهیزات فروشگاهی با کیفیت مناسب می باشد. جهت اطلاع از قیمت و خرید قفسه چهار ستون انبار و انواع قفسه های انباری به پرشین صنعت آسیا مراجعه فرمایید.

قفسه های چهارستون انبار

قفسه های چهارستون در انبار از جمله پرکاربردترین انواع قفسه در انواع انبار است که در ساختار آنها از دو ستون در بخش جلوی قفسه برای استحکام بیشتر استفاده شده است. این قفسه ها بسیار به قفسه چهارستون فروشگاهی شباهت داشته و از نظر ابعاد از این قفسه ها بزرگتر هستند. این نوع از قفسه ها به دلیل دارا بودن ستونهای اضافی در بخش جلویی، دارای طبقات با عمق بیشتری بوده و به همین دلیل حجم بیشتری کالا بر روی آنها قابل چیدمان است.

اهمیت قفسه بندی انبار

یکی از مهمترین کارکردهای انبارها نگهداری کالا در بهترین شرایط و کیفیت مورد نظر است. برای این منظور لازم است تا از تجهیزات مناسب برای چیدمان انبار استفاده شود. قفسه ها از جمله مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات مورد استفاده در مرحله تجهیزات انبار هستند.می توان قفسه را به هرگونه ساختار فلزی، پلاستیکی یا چوبی گفته شود که سطحی برای چیدمان کالا بر روی آن در اختیار قرار می دهد. قفسه ها انواع مختلفی دارند و با توجه به مواد اولیه و مدلهای تولیدی در مکان های مختلفی اعم از مراکز تجاری و اداری، فروشگاه ها و مراکز خرید، مراکز عمومی و بیمارستان ها و … مورد استفاده قرار میگیرند.

قفسه های انبار با وجود مشابهت هایی که با سایر انواع قفسه دارند، از نظر مواد اولیه و همچنین ساختار دارای تفاوت های اساسی با مثلا قفسه های فروشگاهی هستند. محدوده تحمل وزنی قفسه های انبار بیشتر از قفسه های فروشگاهی بوده و از ورق های فلزی و فولادی ضخیم برای ساخت ستون ها وبازویی های قفسه های انبار استفاده می شود.

جنس قفسه های انبار

قفسه ها سازه هایی هستند که از فلز، چوب یا پلاستیک ساخته می شوند. قفسه های انبار عمدتا از فلز یا فولاد تهیه می شوند. ساخت قفسه انبار از فلز موجب افزایش استحکام و استقامت آن می شود. به علاوه استفاده از فلز در مقایسه با موادی مانند چوب، مقرون به صرفه تر است. اغلب قفسه های انبار از جنس فلز ساخته می شوند. استفاده از فلز برای ساخت قفسه و تجهیزات انبار علاوه بر افزایش تحمل وزنی، طول عمر تجهیز را نیز افزایش داده و نیاز به تعویض محصول در کوتاه مدت نخواهد بود و در نتیجه منجر به کنترل هزینه های انبار و انبارداری نیز خواهد بود. از سوی دیگر در برخی انبارها که بارهای سبکتری در آنها انبارش می شوند، می توان از قفسه های پلاستیکی یا چوبی استفاده نمود. قفسه های پلاستیکی نیز تحمل وزنی مناسبی داشته و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند.

مزایای استفاده از قفسه چهار ستون انبار

۱) قفسه های چهارستون انبار که با نام هایی همچون: قفسه باتی راک یا قفسه برنج نیز شناخته می شوند، می تواند در فروشگاه های عمده فروشی نیز کاربرد داشته باشند. این قفسه ها برای چیدمان کالاهایی همچون کیسه های برنج یا ظروف روغن بسیار مناسبند و به دلیل ظرفیت بیشتر، نیاز کمتری به شارژ مجدد کالاهای روی آن بعد از خرید مشتریان دارند.

۲) تحمل وزنی این گروه از قفسه های انبار در مقایسه با قفسه های فروشگاهی بیشتر است اما در مقایسه با سایر انواع قفسه های انبار تحمل وزنی کمتری دارند. برخی مدل های قفسه انبار دارای تحمل وزنی بالای ۵۰۰ کیلوگرم بر هر مترمربع هستند.

۳) طبقات این قفسه ها در صورتی که از دستک یا براکت برای نصب آنها استفاده شود، این امکان را دارند که فاصله بین آنها تغییر کرده و تعداد طبقات نیز بنا به نیاز کاهش یا افزایش یابد.

۴) از دیگر مکان هایی که می توان از این نوع قفسه استفاده نمود انبارهای تجارت الکترونیک است. این قفسه ها به دلیل ابعاد مشابه با قفسه های فروشگاهی دسترسی مناسبی برای کارکنان انبار ایجاد نموده کارکنان انبار می توانند به راحتی سفارشات را از روی طبقات مختل این قفسه جمع آوری نمایند. از سوی دیگر به دلیل ظرفیت بالاتر، گنجایش بیشتری برای چیدمان کالاها دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code