آموزشی

طراحی فضای داخلی فروشگاه

طراحی داخلی فروشگاه و سوپرمارکت از عوامل مهم جذب مشتری می باشد. اگر به دنبال خرید تجهیزات فروشگاهی با قیمت مناسب می گردید، تجهیزات فروشگاهی پرشین ...
فضای داخلی

عوامل زیادی در موفقیت یک فروشگاه تاثیر می‌گذارند. یکی از این عوامل طراحی داخلی فروشگاه و سوپرمارکت است. مردم برای تهیه مایحتاج روزانه خود به مغازه‌ها و سوپرمارکت‌های کوچک و برای خریدهای کلی‌تر و با حجم بیشتر معمولا به هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ‌تر می‌روند. بنابراین این مکان‌ها یکی از فروشگاه‌های پر رفت و آمد هستند. اگر به دنبال خرید تجهیزات فروشگاهی با قیمت مناسب می گردید، تجهیزات فروشگاهی پرشین صنعت آسیا به شما پیشنهاد می شود.

طراحی داخلی فروشگاه و سوپرمارکت

فضای داخلی آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که باعث جلب مشتری شده و مشتریان در آن جا احساس راحتی کنند و تجربه خوشایند و لذت بخشی از خرید خود داشته باشند. در نتیجه فروشندگان و صاحبان کسب و کار برای طراحی فضای فروشگاه باید حساسیت لازم را به خرج دهند.

اگر طراحی فروشگاه مناسب نباشد، بهترین محصولات نیز در قفسه‌ها مانده و مخاطبی ندارند، ولی با طراحی درست و مناسب، محصولات به خودی خود به فروش می‌رسند. سعی کنید از تمام فضای فروشگاه نهایت استفاده را بکنید. حتی یک متر هم می‌تواند در میزان فروش شما تاثیر بسزایی داشته باشد. در لحظه ورود مشتری به فروشگاه، کلیات فروشگاه اولین چیزی است که مشتری می‌بیند و در ذهنش باقی می‌ماند و هربار فروشگاه شما را به آن شکل به خاطر می‌آورد. منظور از کلیات فروشگاه، مجموعه تمام تجهیزات فروشگاهی و تمام المان‌هایی است که در مغازه خود از آن استفاده کرده‌اید مانند پوشش کف و دیوارهای فروشگاه، رنگ‌های استفاده شده در فروشگاه، یخچال‌ها و قفسه‌ها و نحوه چیدمان محصولات در آن‌‎ها، تابلوها و وسایل دکوری. عوامل زیر در طراحی داخلی فروشگاه تاثیر می‌گذارند.

طراحی ورودی فروشگاه و سوپرمارکت

اولین نکته‌ای که در طراحی فضای داخلی فروشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است، طراحی ورودی فروشگاه است. ورودی فروشگاه باید به صورتی طراحی شود که به اصطلاح دعوت کننده باشد. ورودی فروشگاه باید بزرگ باشد و از نور پردازی مناسب و استاندارد در آن استفاده شده باشد. همچنین در ورودی فروشگاه از رنگ‌های گرم و زنده استفاده کنید تا حس هیجان را در مشتری بیدار کند. فروشگاه‌هایی که ورودی آن‌ها از طراحی مناسبی برخوردار هستند، مشتری بیشتری را به نسبت فروشگاه‌هایی با ورودی باریک و تاریک یا فروشگاه‌هایی که داخل آن‌ها دیده نمی‌شود، جذب می‌کنند.

طراحی سمت راست فروشگاه و سوپرمارکت

کالاهای خاص را در سمت راست فروشگاه قرار دهید. زیرا اکثر مشتریان بعد از ورود به فروشگاه به سمت راست رفته و خرید خود را از آن جا آغاز می‌کنند. دلیل این است که ۹۰% افراد راست دست هستند و به سمت راست خود توجه بیشتری دارند. بنابراین به این قسمت از فروشگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید.

قفسه‌ها

توسط قفسه‌ها مسیری برای تردد مشتریان ایجاد کنید. بین قفسه‌ها فاصله مناسبی برای عبور در نظر بگیرید تا مشتریان بتوانند آزادانه حرکت کنند. همچنین فضای کافی برای عبور ترولی‌ها از کنار هم وجود داشته باشد. دقت کنید قفسه‌هایی را انتخاب کنید که استحکام کافی برای چیدن محصولات با حجم بالا را داشته باشند.

یخچال و فریزر فروشگاهی 

یخچال و فریزر فروشگاهی جز جدایی ناپذیر در هر فروشگاهی است. یخچال و فریزر فروشگاهی در مدل‌ها و ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند و هر کدام کارایی خاصی دارند. با توجه به نیاز خود و مساحت فروشگاه، یخچالی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مناسب‌تر است. در طراحی فروشگاه‌ها معمولا یخچال را در بخش انتهایی فروشگاه قرار می‌دهند تا مشتریان مجبور باشند از بین قفسه‌ها عبور کرده و به آن بخش فروشگاه برسند. با این کار شانس دیده شدن تعداد بیشتری از محصولات و در نتیجه میزان فروش آن‌ها افزایش می یابد.

اگر به دنبال خرید تجهیزات فروشگاهی با قیمت مناسب می گردید، تجهیزات فروشگاهی پرشین صنعت آسیا به شما پیشنهاد می شود.

در صفحات رسمی اینستاگرام مار را دنبال کنید:

جهت مشاوره و خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلفکس : ۹۷۵ ۶۵ ۳۲۸  ۰۲۶

شماره های تماس:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code