آموزشی, تجهیزات فروشگاهی

آشنایی با انواع دستگاه کارتخوان (POS)

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی انواع دستگاه‌ کارتخوان یا پوز بپردازیم. برای آشنایی با انواع دستگاه پوز با تجهیزات فروشگاهی پرشین صنعت در کرج همراه باشید.

دستگاه‌های کارتخوان یا POS: Point Of Sale) ، POS) به معنای پایانه فروش می‌باشند. در عصر حاضر کمتر کسی وجود دارد که حجم قابل توجی از پول نقد را با خود حمل کند و برای خرید از آن استفاده کند. از زمانی که دستگاه‌های کارتخوان یا POS روی کار آمدند دیگر کسی با پول خرید نمی‌کند بلکه از کارت های عابر بانک استفاده می‌کنند. همین امر از مهمترین و اصلی ترین دلایل گسترش تکنولوژی دستگاه‌های POS بود. علاوه بر این امنیت بیشتر در هنگام خرید با دستگاه‌های POS ، از دلایل دیگر گسترش این فناوری بود. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی انواع دستگاه‌ های کارتخوان یا پوز از لحاظ کلی و ساختاری بپردازیم. برای آشنایی با انواع دستگاه پوز با تجهیزات فروشگاهی پرشین صنعت در کرج همراه باشید.

راهنمای خرید دستگاه کارتخوان

امروزه دستگاه‌های کارتخوان به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی رونق زیادی پیدا کرده اند و تقریبا در تمام فروشگاه ها و موسسات حداقل یک دستگاه‌ کارتخوان مشاهده می‌شود. دستگاه ‌های کارتخوان یا پوز مانند هر تجهیزات دیگری دارای انواع و اقسام گوناگونی در برندها و قیمت‌های مختلف هستند. انواع دستگاه های کارتخوان شامل موارد زیر هستند:

  • دستگاه POS فروشگاهی (PC-POS)
  • دستگاه POS اینترنتی یا شبکه ای (LAN)
  • دستگاه POS بیسیم (Wi-Fi)
  • دستگاه POS سیار (GPRS)
  • دستگاه POS همراه (M-POS)
  • دستگاه POS تلفنی با فناوری Dialup
  • دستگاه POS بلوتوثی

دستگاه POS فروشگاهی (PC-POS):

دستگاه های کارتخوان فروشگاهی عمدتا در مراکز خرید و فروشگاه‌های زنجیره ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا قابلیت اتصال به کامپیوتر و نرم افزارهای مخصوص فروشگاه را دارند. بعد از محاسبه قیمت خرید، سیستم به صورت خودکار مبلغ را از کامپیوتر به دستگاه پوز انتقال می‌دهد و با این روش از ایجاد خطاهای انسانی در محاسبات جلوگیری می‌کند و دیگر نیازی به وارد کرن قیمت توسط فروشنده یا خریدار نیست.

دستگاه POS اینترنتی یا شبکه ای (LAN):

دستگاه POS اینترنتی یا شبکه ای از جمله کارتخوان هایی است که برای اتصال به شبکه به اینترنت ADSL و یک کابل شبکه (LAN) نیاز دارد. دستگاه پوز اینترنتی یا شبکه ای نیاز به خط تلفن ندارد. دستگاه پوز با کابل شبکه (LAN) به مودم ADSL وصل می‌شود و در بستر اینترنت، اطلاعات جابجا می‌شوند. تقریبا تمام دستگاه های کارتخوان دارای این قابلیت هستند.

دستگاه POS بیسیم (Wi-Fi):

دستگاه POS بیسیم (Wi-Fi) یکی از انتخاب‌های هر فروشنده ای است زیرا به سهولت کار می‌کند و نیاز به کابل کشی ندارد. کارتخوان های بیسیم همانند موبایل‌ها و لپ تاپ‌ها قلبلیت اتصال به وای فای را دارند و از این طریق به اینترنت متصل می‌شوند.

دستگاه POS سیار (GPRS):

دستگاه POS سیار (GPRS) از کارتخوان های پرکاربرد وپرطرفدار است زیرا به سهولت می‌توان آن را جابجا کرد. این نوع دستگاه با سیمکارت و اینترنت دیتا کار می‌کند.

دستگاه POS همراه ( (M-POS:

دستگاه POS همراه (M-POS) نسل جدید کارتخوان ها است که هنوز خیلی رایج نشده است. این دستگاه بسیار کوچک و جیبی است و رسید کاغذی ندارد.

دستگاه POS تلفنی با فناوری Dialup:

دستگاه پوز تلفنی با فناوری Dialup بر بستر خط تلفن کار می‌کند و درصورتی که تلفن اشغال باشد، دستگاه نمی‌تواند ارتباط برقرار کند. این دستگاه ها از اولین کارتخوان های طراحی شده بودن و امروزه خیلی کم به چشم می‌خورند.

دستگاه پوز بلوتوثی:

دستگاه کارتخوان بلوتوثی با بلوتوث به مودم وصل می‌شوند و در بستر اینترنت کار می‌کنند.

خدمات گروه صنعتی پرشین صنعت آسیا

گروه صنعتی پرشین صنعت آسیا با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید انواع کالسکه خرید، قفسه فروشگاهی، سبد دستی خرید، سبد حراجی، استند فروشگاهی، میز چک اوت و شلف فروشگاهی با استفاده از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه می‌باشد. شما می‌توانید جهت خرید قفسه دو طرفه فروشگاهی ، شلف فروشگاهی و انواع تجهیزات فروشگاهی با قیمت مناسب و کیفیت بالا به تجهیزات فروشگاهی پرشین صنعت آسیا در کرج مراجعه فرمایید یا با ما تماس حاصل فرمایید.

در صفحات رسمی اینستاگرام ما را دنبال کنید:

شماره‌های تماس:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code