بارکدخوان, تجهیزات فروشگاهی, دسته‌بندی نشده

بارکد خوان فروشگاهی

بارکد خوان فروشگاهی

بارکدها در واقع کدهای حاوی دیتا هستند که اطلاعات مهمی را در رابطه با یک محصول خاص در خود ذخیره میکنند. در واقع بارکدها حاوی اعداد و حروف رمزگذاری شده ای هستند که به صورت میله هایی با ارتفاع های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. از آنجا که این کدها در مدیریت دقیق انبارها و موجودی فروشگاه ها بسیار اهمیت دارند، در این مطلب می خواهیم تا انواع مختلف بارکد خوان ها مانند: بارکد خوان قلمی و لیزری و تصویری را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بهترین را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید. گروه صنعتی تجهیزات فروشگاهی پرشین صنعت آسیا دارای تجهیزات فروشگاهی با کیفیت مناسب می باشد. جهت اطلاع از قیمت و خرید بارکد خوان فروشگاهی به پرشین صنعت آسیا مراجعه فرمایید.

بارکد خوان فروشگاهی

بارکد خوان یا اسکنرها در واقع بخشی از سیستم حسابداری فروشگاهی به حساب می آیند که در تسهیل و سرعت بخشیدن به فرآیند ثبت سفارش مشتریان نقش بسزایی دارند. سیستم های حسابداری فروشگاهی از جمله تجهیزات فروشگاهی به حساب می آیند که در سال های اخیر و با حرکت تمامی صنایع به سمت سیستمی و مکانیزه کردن فرآیندها، جزو لوازم فروشگاهی به حساب می آیند. این تجهیزات در کنار سایر لوازمی همچون قفسه های فروشگاهی، چک اوت کانترها، استندهای فروشگاهی، ترولی و سایر تجهیزات می توانند در ایجاد تجربه رضایت بخش از خرید برای مشتریان اثرگذار باشند.

انواع بارکد خوان فروشگاهی

بارکد خوان های قلمی

این اسکنرها به خاطر شکل خاص شان به نام اسکنرهای ترکه ای هم شناخته می شوند و شامل یک لامپ LED و یک فوتو دیود در قسمت بالایی شان هستند. زمانی که این اسکنر روی یک بارکد کشیده می شود لامپ ال ای دی میله های سیاه و سفید بارکد را روشن می کند. نور بازتابی از تصویر بارکد توسط یک فوتو دیود خوانده می شود و در ادامه به اطلاعات دیجیتالی تبدیل می گردد. مشکل این اسکنرها این است که باید با دقت اسکنر را روی بارکد حرکت دهید و حرکت شما باید سرعت مشخصی داشته باشد. همچنین اسکنر باید با بارکد برخورد نماید و در غیر اینصورت بارکد خوانده نمی شود.

بارکدخوان های لیزری

این اسکنرها بی تردید محبوب ترین بارکدخوان ها هستند و به طور گسترده در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات همچنین عملکردی شبیه به اسکنرهای قلمی دارند اما در مقایسه با انواع قبلی عملکرد دقیق تری از خود نشان میدهند. در این نوع از بارکدخوان ها، نوعی پرتو لیزری روی آینه ای که درون بدنه دستگاه تعبیه شده تابانده می شود. این آینه در ادامه طوری حرکت می کند که پرتو لیزری در خط مستقیم از روی بارکد حرکت کند. در ادامه یک فوتو دیود نور بازتابی را دریافت کرده و آن را به اطلاعات دیجیتالی تبدیل می کند. این نوع اسکنرها هم میتوانند دستی باشند و هم اینکه روی پایه سوار شوند. مدل های دور برد از این اسکنرها هم میتوانند از فاصله نیم متری تا دو نیم متری هم اطلاعات را بخوانند.

بارکدخوان های تصویری

این گروه بیشتر شبیه به دوربین های فیلم برداری عمل می کنند تا یک اسکنر. این دستگاه ها شامل یک دوربین فیلمبرداری می شوند و به جای آنکه با استفاده از لیزر اشعه را روی بارکد بتابانند، از بارکد عکس می گیرند و در ادامه آن تصویر با استفاده از تکنیک های رمزگشایی پیشرفته تحلیل می شود. مزیت اصلی این نوع از اسکنرها آن است که می توانند بارکد را بخوانند و فرقی ندارد که چطور اسکنر را مقابل بارکد بگیرید. به همین خاطر هم سرعت عمل این نوع از بارکدخوان ها نسبت به انواع دیگر به مراتب بالاتر است.

قیمت و خرید بارکد خوان قلمی ، لیزری و تصویری

قیمت انواع تجهیزات فروشگاهی با توجه به مدل ، سایز و جنس آن متغییر می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت بارکد خوان فروشگاهی با فروشگاه اینترنتی پرشین صنعت تولید کننده انواع تجهیزات فروشگاهی همراه باشید.

در صفحات رسمی اینستاگرام مار را دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code